Те, що в другому поколінні Nissan Leaf отримає новий дизайн і начинку, – вже не новина: шанувальники цієї моделі бачили її в Інтернеті в новому вигляді і чекали її появи в Україні. І ось новий Nissan Leaf 2018 року випуску тут, у нас. Наскільки він хороший і чи варто він того, щоб його купити?
Перше покоління Nissan Leaf у різних людей викликало змішані почуття. Одні вважали його не дуже привабливим. Інші звикали до його зовнішності дуже швидко, тому що ходові характеристики і комфорт були настільки приголомшливими, що зовнішність ставала другорядною та ще на тлі майже нульових витрат на енергію. І всякий, спершу скривившись і спробувавши проїхати на Leaf пару кілометрів вперше, тут же приходив в подив і захват. Динаміка розгону цієї машини зводила їх з розуму. Майже всі як один задавалися питанням: вона правда така або нам це приснилося? Як вона це робить?
Але, як би там не було, у першого Leaf дизайн був оригінальний. Справедливості заради варто сказати, що якщо комусь і здавалося, що у нього була ще й не зовсім ниссановская зовнішність, то це теж було помилкою, адже екстер’єр віддалено нагадував Nissan Micra попереднього покоління: округлі форми, численні вигини, м’які лінії, нетипово масивна , хоч і органічно вписується в пропорції всієї машини оптика попереду.
Статистика продажів першого Leaf по всьому світу лише підтвердила, що задум дизайнерів був вдалим. За деякими оцінками, Nissan Leaf займає перші рядки в рейтингу не тільки продажів, а й задоволеності водіїв. Той, хто сів за кермо електрокара, більше не сідає в машину з двигуном внутрішнього згоряння. І Leaf тут безперечний лідер водійських симпатій.
Проте, шанувальники моделі чекали редизайну. Зміни напрошувалися самі собою, щоб відчути дорослішання моделі, її дозрівання і перехід на більш високий якісний рівень.
Перші і наступні огляди Nissan Leaf 2018 року говорили про те, що ці очікування виправдалися повною мірою.
Але не будь Leaf електрокаром, все одно про нього можна сказати, що це машина «про щось ще». Про що ж? Наприклад, про Японію. Закрийте очі і уявіть новий Leaf 2018 року на мерехтливої рекламою вулиці Токіо, і ви зрозумієте, про що мова.
Відтепер Leaf – це хай-тек в чистому вигляді. А в еру високих технологій найбільшу цінність представляють не статус, не рівень доходів, не пів і не зовнішність, а особистість.
Додамо до цього м’який пластик, приємні тканини і висока якість збірки, і можна відчути себе в номері дорогого ультрасучасного готелю, тільки весь цей готель ваш повністю за ціною в 40 тис. Доларів (в середній комплектації).
Дизайнери постаралися не обривати зв’язок з попереднім Leaf, залишивши панель управління кліматом такий же, яким вона і була: у формі метелика. Таким же залишився джойстик трансмісії. Ці дві деталі, мабуть, і не потрібно було міняти, тому що вони вдалі. У компанії Olmaks, продавця електрокарів, відзначають: з поведінки клієнтів зрозуміло, що деякі звичні дрібниці дороги шанувальникам моделі. Так що якщо з другого Leaf відразу ж пересісти в перший або навпаки, стане очевидно, що цей автомобіль піклується не тільки про оригінальність, але і продовження роду надовго і всерйоз. Іншими словами, це – породистий автомобіль 21 століття. Що не дивно з такими батьками, як Nissan.
Nissan Leaf 2018 року – могутніше, і його пробіг на одному заряді – більше, ніж у попередника. Власне, це все, що варто знати про цю машину, щоб прийняти рішення про покупку. Втім, ні, не все.
Технології розвиваються настільки стрімко, що новий винахід в очах користувачів втрачає актуальність вже до вечора. Ще вчора пробіг на одному заряді в 130 км викликав посмішку, а вже сьогодні збільшений запас ходу в 300-400 км і більше тільки розігріває апетит. Всі хочуть більшого і прямо зараз.
Leaf теж прогресує. І якщо раніше ще щось стримувало автолюбителів від його покупки, то тепер головна перешкода усунуто: з Києва практично в будь-яку точку України можна доїхати з однією-двома зарядками по шляху. Згідно вимірювального циклу NEDC (NEW EUROPEAN DRIVING CYCLE), Leaf 2018 року може проїхати на одному заряді 378 км.
З урахуванням того, що з 20 до 80% батарею можна «накачати» в середньому за одну годину, можете вважати це двома зупинками пообідати в дорозі і випити кави. І, напевно, не варто занадто багато поширюватися про те, що поки власник Leaf обідає в кафе заправного комплексу і платить тільки за обід, що сидить за сусіднім столиком власник бензинової машини заплатить ще й за паливо.
«Згідно з вимірювального циклу NEDC (NEW EUROPEAN DRIVING CYCLE), Nissan Leaf 2018 року може проїхати на одному заряді 378 км»
Leaf і раніше динамічний – від 0 до 100 км / год розганяється за 7,9 секунди. Він не тільки першим доїде до наступного світлофора, але додасть впевненості при обгоні – електроніка «думає» і приймає рішення блискавично. У момент, коли настрій вимагає «дати жару», похуліганити (дуже в міру) і немає необхідності економити заряд батареї, можна трохи більше звичайного втопити в підлогу педаль акселератора, і ви відчуєте то відчуття, якого не дає більшість інших машин – вас приємно втисне в сидіння.
Навіть у базовій комплектації Leaf оснащений 150-сильним двигуном на 110 кВт (в минулій версії – 80 кВт, 109 к.с.). І вже тільки за цими показниками він з зухвалою посмішкою на обличчі махає ручкою своїм найближчим конкурентам, що залишаються позаду.
Мощность двигателя, л.с. | 150 |
Емкость батареи, кВт/часов | 40 |
Крутящий момент, Нм | 320 |
Время зарядки, ч. | 7 |
Разгон до 100 км/ч, сек. | 7,9 |
Запас хода, км. | 378 |
Цена, тыс. | $40 |
Досвідчені автолюбителі, коли сідають за кермо прекрасно керованою машини, говорять про неї, що вона «добре збита». В тому сенсі, що вона впевнено і без додаткових зусиль тримає дорогу, навіть не рівну, і також впевнено – без дратівливих нахилів – входить в повороти. Leaf володіє цими якостями і при цьому він м’який на ходу.
Все-таки інженери правильно подумали про те, що цей автомобіль повинен приносити радість не тільки тому, хто за кермом, а й тому, хто сидить позаду. Сбітость і м’якість ходу тут налаштовані якнайкраще. Навіть короткий тест-драйв Leaf 2018 року, який ми провели завдяки компанії Olmaks, це підтвердив з перших метрів.
З цієї причини, а також завдяки зручним крісел і достатності місця для кожного, хто сидить в Leaf, далекі переїзди не стомлюють. З Leaf не виходять, підпираючи разболевшегося поперек.
Але куди цікавіше інше: тут з’явилася функція e-Pedal. Відповідна кнопка розташована поруч з джойстиком трансмісії. Натиснувши на неї, ви в долю секунди отримаєте автомобіль, який управляється однією педаллю. Як це?
Якщо в авто з традиційною механічною коробкою передач є три педалі – акселератора, гальма і зчеплення, а в машині на «автоматі» – дві педалі (без зчеплення), то в Leaf можливо використовувати тільки одну педаль – акселератора. І навіть для гальмування.
Опція e-Pedal грає дві ролі одночасно: полегшує управління машиною, гальмуючи автоматично, коли водій не тисне на «газ». Навіщо? Щоб активувати процес рекуперації, тобто заряджати батарею під час гальмування. Цей режим буде до речі під час їзди по місту, особливо в пробках.
Сила такого автоматичного гальмування становить відчутні фізично, але цілком комфортні для самопочуття 0,2 G.
Говорячи просто, G – це тиск на людину з силою, рівною його основній своїй масі. Тиск 1G – це наше природне стан, завдяки якому ми стоїмо на двох ногах, нас не зносить сквозняком і не притискає до землі, і ми відчуваємо себе добре.
А, наприклад, астронавт, що стартує з Землі, відчуває тиск 10G. Маючи в звичайній земного життя вага в 90 кг, при такому навантаженні він буде відчувати себе 900-кілограмовим неповоротким звіром. До того ж це боляче. Автогонщикові, що входить на великій швидкості в крутий поворот з перевантаженням в 3G, то теж несолодко.
Але 0,2G – це рівно стільки, щоб ваше тіло і мозок відчули і зрозуміли, що хтось ніжними руками вас акуратно уповільнює, щоб ви не впали. І Leaf включає задні стоп-сигнали, щоб ваше гальмування бачили що йдуть вам услід. Ви ж при цьому просто відпустили педаль акселератора. І все.
«Натиснувши на кнопку e-Pedal, ви в долю секунди отримаєте автомобіль, який управляється однією педаллю»
Відпустіть педаль незадовго до загорівся червоним світлофора, і e-Pedal автоматично почне вас легко гальмувати до повної зупинки. Якщо водій буде бачити, що гальмівний шлях занадто довгий, в останній момент він може сам допомогти системі зупинитися там, де йому потрібно. І якщо до того часу червоне світло змінився зеленим, просто піддайте газу. А поки машина вас пригальмовувала, батарея поповнилася зарядом.
Нарешті, в передній частині цього електрокара вбудовані датчики, які сигналізують про наближення перешкоди. І тоді машина зупинить вас саме там, де це буде безпечно.